Μουσείο Βάσως Κατράκη - Κέντρο Χαρακτικής Τέχνης Εκτύπωση

Κ. Σταυρόπουλος

 

Το εν λόγω Μουσείο φιλοξενεί στις αίθουσές του πριν απ’ όλα τα ανάτυπα έργα της χαρακτικής τέχνης της Βάσως Κατράκη, τα οποία έχουν προκύψει από τη χαρακτική στο ξύλο και τη χαρακτική στο υλικό της πέτρας που το εισήγαγε πρώτη παγκόσμια η χαρισματική χαράκτρια.

Φιλοξενεί τις ίδιες τις μήτρες χάραξης στο υλικό του ξύλου και της πέτρας. Φιλοξενεί αυτόνομα αισθητικά ζωγραφικά σχέδια - σπουδές και τα σχέδια πριν τυπωθεί το είδωλό τους στην πέτρα ή στο ξύλο για να προκύψει το έργο τέχνης της χαρακτικής. Φιλοξενεί επίσης αντικείμενα τέχνης, τοποθετημένα στο χώρο και βιβλία που γράφτηκαν γι’ αυτήν καθώς και βιβλία τέχνης που πλουτίζουν τη βιβλιοθήκη του  Μουσείου. Φιλοξενεί τα βότσαλα που ζωγράφισε στην πολιτική της εξορία, απομονωμένη στη Γυάρο!

Το Μουσείο Βάσως Κατράκη στεγάζει ατομικό έργο αλλά με οικουμενική εμβέλεια και είναι πρότυπο Μουσείο στα μέτρα της πρωτοπορείας της ελληνοευρωπαϊκής τέχνης.

Προέκυψε ένα έργο από τα πλαστουργά χέρια της, ένα νέο ελληνικό έργο μετά από 2500 χρόνια.

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ

Ο Κώστας Σταυρόπουλος γεννήθηκε το 1932 στο μικρό χωριό Ηλέκτρα Μεσσηνίας του Δήμου Ανδανίας.

Από 16 - 30 χρόνων έζησε εκτός Ελλάδος. Από το 1976 μέχρι σήμερα έδρασε ως τεχνοκριτικός του εικαστικού λόγου των μορφών σε πρωτοποριακά περιοδικά τέχνης, σε εφημερίδες, οργάνωσε ομαδικές εικαστικές εκθέσεις με ενοραματικό προσανατολισμό στη σύγχρονη πρωτοπορεία της εννοιολογικής τέχνης.

Είναι συγγραφέας βιβλίων του κριτικού στοχασμού, άρθρων και δοκιμίων, με συνολική παραγωγή 4.000 σελίδων. Στο ξεκίνημά του είχε για δάσκαλό του τον ελληνογάλλο Κριστιάν Ζερβός, τον αρχιτέκτονα Πάνο Τζελέπη και τον Χρήστο Θεοδωρόπουλο. Η αρχική του ανάμειξη με την τέχνη ήταν ο χώρος του γραπτού λόγου, έμμετρου και πεζού. Αργότερα σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου σκηνοθεσία και υποκριτική Θεάτρου.

Η τελευταία του σημαντική προσπάθεια είναι η ίδρυση του Μουσείου Βάσως Κατράκη - Κέντρο Χαρακτικής Τέχνης στο Αιτωλικό, το οποίο έχει στήσει μορφοπλαστικά ανάμεσα στις 2 πορείες της μοντέρνας τέχνης και της εννοιολογικής τέχνης. Και συνεχίζει να το υπερασπίζεται σαν σύγχρονο κέντρο παραγωγής ελληνοευρωπαϊκού πολιτισμού. Είναι Αντιπρόεδρος του Διοικ. Συμβουλίου και υπεύθυνος για το σύνολο των πολιτιστικών προγραμμάτων του Μουσείου.