Magna Grecia, πολιτιστικό οδοιπορικό της Φ.Ε.Ε. στην Κάτω Ιταλία

 

Περιληπτικά

Έρευνες που έγιναν σε πειραματόζωα δείχνουν οτι το εκχύλισμα ιβίσκου έχει αντιοξειδωτική δράση και μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο της χοληστερίνης, όπως το κόκκινο κρασί και το τσάι.

Αναζήτηση

Πώς θα καταπολεμήσω το κρυολόγημα δίχως φάρμακα; Εκτύπωση

Μελίσσα Στοΐλη

Περιοδικό "ΒHMagazino", 21 Νοεμβρίου 2010

 

Τα κρυολογήματα διαρκούν από λίγες ημέρες μέχρι μερικές εβδομάδες, με ή χωρίς χορήγηση φαρμακευτικής αγωγής. Ας εστιάσουμε στο «χωρίς».

 

Μας έχει τσακίσει η ρουτίνα, έτσι; Τα ίδια και τα ίδια κάθε χρόνο. Το καλοκαίρι ηλίαση, την άνοιξη αλλεργίες και από φθινόπωρο πια καλωσορίζουμε τα κρυολογήματα. Ιδίως κάποιοι, εσείς ας πούμε, είστε επιρρεπείς σε αυτά. Πανηγύρια κάνει ο περιπτεράς σας με τα χαρτομάντιλα που καταναλώνετε. Αλλά και ο φαρμακοποιός σας βλέπει σε εσάς μια σταθερή πηγή εσόδων κάθε χειμώνα. Εφέτος ας αλλάξουμε λίγο τα συνηθισμένα. Αντιμετωπίστε το κρυολόγημα χωρίς φάρμακα, έτσι για να λαχταρήσετε λίγο και τον φαρμακοτρίφτη που σας θεωρεί δεδομένο.

 

Γιατί χωρίς αγωγή

Τα κοινά κρυολογήματα διαρκούν συνήθως μία εβδομάδα, αν και μπορεί να παραταθούν και στο διπλάσιο, ενώ αντιμετωπίζονται χωρίς θεραπεία και χωρίς να αφήνουν κάποιο χρόνιο πρόβλημα. Αν παρατηρήσετε ότι το κρυολόγημά σας διαρκεί περισσότερες από δύο εβδομάδες, τότε πρόκειται για κάτι πιο σοβαρό και θα πρέπει να επισκεφθείτε τον γιατρό σας. Εν τω μεταξύ, αν ακολουθήσετε τα παρακάτω, τα συμπτώματα θα είναι σαφώς πιο ήπια.

 

Καταπολέμηση

  • Εισπνοές: Για την αποσυμφόρηση της μύτης μπορείτε να κάνετε εισπνοές 1-3 φορές την ημέρα πάνω από βραστό νερό στο οποίο έχετε προσθέσει αιθέρια έλαια ευκαλύπτου και μέντας. Ο ατμός βοηθά στην υγροποίηση των απεκκρίσεων των πνευμόνων και οι ασθενείς βρίσκουν τον ζεστό υγρό αέρα ανακουφιστικό.
  • Γαργάρες: Θα ανακουφιστείτε από τον βήχα και θα απαλύνετε την τραχύτητα του λαιμού αν κάνετε συχνά γαργάρες με χλιαρό νερό στο οποίο θα έχετε διαλύσει ένα κουταλάκι αλάτι.
  • Ενυδάτωση: Η επαρκής κατανάλωση υγρών είναι σημαντική προκειμένου να μη στεγνώσουν ο λαιμός και η μύτη, να παραμείνει υγρή η βλέννα και να καθαρίσει η μύτη. Φροντίστε να πίνετε τουλάχιστον οκτώ ποτήρια νερό ή χυμό την ημέρα. Τα υγρά είναι απαραίτητα προκειμένου να αντισταθμιστεί η μεγάλη απώλεια υγρών λόγω πυρετού (εφίδρωση) και εκκρίσεων βλέννας.
  • Διατροφή: Καταναλώστε κοτόσουπα, η οποία μπορεί να μειώσει τα συμπτώματα από το κρυολόγημα. Έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι η δράση της είναι αντιφλεγμονώδης, ενώ ταυτόχρονα διαλύει προσωρινά τις βλέννες, με αποτέλεσμα να υπάρχει ανακούφιση από το μπούκωμα.
  • Φρούτα: Για να βελτιώσουμε την άμυνα του οργανισμού μας είναι απαραίτητο να καταναλώνουμε τουλάχιστον επτά μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα, ενώ ένα πλήρες και ισορροπημένο διαιτολόγιο συμβάλλει στη συνολικότερη ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος.
  • Ροφήματα: Τα ζεστά ροφήματα ανακουφίζουν από τον βήχα και μαλακώνουν τον λαιμό.
  • Μικροκλίμα: Παραμείνετε σε ζεστό δωμάτιο, αποφύγετε όμως την υπερθέρμανση. Αν ο εισπνεόμενος αέρας στον χώρο σας είναι ξηρός, ένας υγραντήρας υδρατμών μπορεί να βελτιώσει την ατμόσφαιρα και να βοηθήσει στην αποσυμφόρηση και στην ανακούφιση από τον βήχα. Ο υγραντήρας πρέπει να καθαρίζεται σχολαστικά προκειμένου να αποφευχθεί η ανάπτυξη βακτηριδίων και μούχλας. Ακόμη και ένα μπολ με νερό μέσα στο δωμάτιο βοηθά στη ρύθμιση της υγρασίας.
  • Ξεκούραση: Αν νιώθετε υπνηλία, έχετε πυρετό και έντονο βήχα, καλό είναι να μείνετε σπίτι και να ξεκουραστείτε.
  • Πλύσεις: Καθαρίζετε συχνά τη μύτη σας κάνοντας ειδικές πλύσεις με θαλασσινό νερό ή φυσιολογικό ορό.
  • Καφεΐνη και αλκοόλ: Πρέπει να αποφεύγονται ο καφές, το τσάι, τα αναψυκτικά που περιέχουν καφεΐνη, καθώς και τα αλκοολούχα ποτά. Η καφεΐνη και το αλκοόλ οδηγούν στην αφυδάτωση που επιβαρύνει περαιτέρω το κρυολόγημα.
  • Κάπνισμα: Οι καπνιστές πρέπει να απέχουν από τον καπνό αλλά και να μην εκτίθενται στον καπνό των άλλων (παθητικό κάπνισμα). Η εισπνοή του καπνού μπορεί να προκαλέσει έντονο ερεθισμό του λαιμού και επιδείνωση του βήχα.